Pozycjonowanie – jak zrobić to dobrze?

W dobie komputerów i Internetu, reklama w sieci daje firmom największe możliwości utrzymania się na rynku. Każda szanująca się firma, powinna mieć własną stronę internetową, by łatwo można było ją odnaleźć przez potencjalnych klientów. Sama strona internetowa jednak nie wystarczy. Jest mnóstwo firm, które chcą zaistnieć w sieci. Co więc zrobić, by to właśnie stronę Twojej firmy znalazło jak najwięcej osób? 

Pozycjonowanie

Stronę internetową należy wypozycjonowac, by wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania podczas wpisywania konkretnej frazy. Istnieją dwie możliwości pozycjonowania (SEO – czyli bezpłatne wyniki wyszukiwania oraz SEM – czyli reklama Adwords podczas której firma kupująca usługi Adwordsa płaci za każde kliknięcie w link odnoszący do strony internetowej). Każda  z tych możliwości ma swoje zalety i jest na swój sposób dobra. Zależy czy zależy nam na szybkich efektach skutecznej reklamy, czy na kosztach. W pierwszym przypadku polecam reklamę Adwords. Pozycjonowanie SEO wymaga niestety bardzo dużo czasu, by dostać się na pierwszą stronę w wyszukiwarce. 

Jak wybrać firmę, która wypozycjonuje Twoja stronę? 

Jeśli uważasz, że nie znasz się na pozycjonowaniu i nie chcesz tracić czasu na coś, co Twoim zdaniem nie zadziała jeśli to Ty się za to zabierzesz, warto wybrać firmę – https://www.tbnet.pl/pozycjonowanie-stron/, która wypozycjonuje Twoją stronę internetową za Ciebie. Czym warto się kierować przy wyborze takiej firmy?

Cena

Wiadomo nie od dzisiaj, że cena zazwyczaj idzie w parze z jakością. Oczywiście każdy chciałby zapłacić jak najmniej za jak najlepszą usługę. Jednak nie jest to takie proste. Jeśli firma pozycjonerska proponuje niską cenę, warto zastanowić się dlaczego tak się dzieje. Może jakość proponowanych usług nie jest na zbyt wysokim poziomie? W efekcie później musielibyśmy włożyć więcej czasu i pieniędzy, by naprawić błędy firmy pozycjonujacej naszą stronę. Czasem lepiej zapłacić więcej, a mieć pewność, że firma spełni nasze oczekiwania, a nasza firma będzie wyświetlać się na pierwszej stronie.

Czas

Jak wcześniej wspomnieliśmy, pozycjonowanie SEO wymaga sporo czasu. Jeśli firma pozycjonerska jest przekonana, że w ciągu kilku dni, a nawet miesiąca wypozycjonuje nasza stronę, warto zastanowić się nad słusznością tych stwierdzeń. 

Warunki współpracy 

Umowa zawarta z firmą pozycjonerską, powinna być dla nas w pełni zrozumiała. Nie powinniśmy podpisywać umowy, jeśli nie rozumiemy czegoś, jeśli w umowie coś nie jest dla nas do końca zrozumiałe. Warto w takim przypadku rozmawiać i zadawać pytania, by rozwiać wszelkie wątpliwości. Nie powinniśmy godzić się na warunki, które nie są dla nas korzystne.

Dobór słów kluczowych

Słowa kluczowe, czyli wyszukiwane przez potencjalnych klientów frazy, są najważniejszym punktem skutecznego pozycjonowania. Listę słów kluczowych możemy przygotować sami, jednak firma pozycjonująca naszą stronę, powinna podpowiedzieć nam które frazy będą najskuteczniejsze. Każda szanująca się firma, sprawdzi trafność wyników wyszukiwania w Google Analytics i na podstawie tego pomoże nam dobrać słowa kluczowe, które przyniosą jak najwięcej korzyści.

Raporty z pracy firmy pozycjonujacej 

Dobrze jeśli firma pozycjonerska przesyła nam raporty ze swojej pracy. Możemy wtedy zobaczyć, czy praca, którą ci ludzie wykonują, rzeczywiście przynosi nam korzyści. W końcu ważne jest, by wiedzieć za co się płaci, wiedzieć, że nasze pieniądze nie są wyrzucane w błoto.

Opinie innych

Na koniec coś oczywistego, o czym ludzie często zapominają. Warto sprawdzić opinie innych osób o firmie, która będzie wykonywać dla nas usługi. Jeśli inni ludzie są zadowoleni z usług firmy pozycjonerskiej, istnieje duże prawdopodobieństwo, że i my będziemy zadowoleni.